Wednesday 13 February 2013

SOALAN SOALAN YG BIASA DIAJU



SOALAN : Kedai Cosway yang ada sekarang ni sama tak dengan Farmasi eCosway yang baru ni?
eCosway merupakan sebuah syarikat “GERGASI” yang merupakan subsidiari (anak syarikat) utama kepada Cosway (M) Sdn. Bhd menawarkan satu perniagaanberkonsepkan “FREE STORE” iaitu jenis KEDAI SERBANEKA yang beroperasi hampir 900 buah kedai di seluruh Malaysia dan 2000 buah kedai bertapak di seluruh dunia.
Kini Cosway mengembangkan lagi perniagaani dengan menawarkan perniagaan hebat “FREE STORE” yang terbaru iaitu eCOSWAY FARMASI khas untuk semua penduduk Asia dan Eropah.
Perniagaan eCosway Farmasi baru saja berkembang di Malaysia bermula awal Oktober 2011 dan sebanyak 50 buah kedai eCosway Farmasi telah ditawarkan kepada usahawan-usahawan di Malaysia dan Singapura. Sehingga kini hampir 200 kedai Farmasi sedang diproses di seluruh Malaysia. Marketing plan yang dibawa dalam bisnes ini amatlah unik dan hanya satu-satunya plan seumpama ini di dunia….bayangkan, HEBAT bukan? Hampir SEMUA KOS OPERASI DITANGGUNG SEPENUHNYA OLEH SYARIKAT…..SEGALANYA PERCUMA untuk anda!
Ini pula perbezaan antara M-Cosway dan eCosway

Perbezaan M-Cosway dan eCosway
Bil.
M-Cosway
e-Cosway Farmasi
1.
Keahlian hanya untuk RAKYAT MALAYSIA SAHAJA.
Keahlian untuk BUMIPUTRA sahaja yang berminat.
2.
Sewa kedai di TANGGUNG oleh pemilik stokis.
Sewa stokis 100%PERCUMA.
3.
Stok perlu di BELI oleh pemilik stokis.
Stok produk PERCUMA sehingga RM1,000,000.00.
4.
Pengubahsuaian kedai atas TANGGUNGAN pemilik stokis.
Pengubahsuaian kedai atas TANGGUNGAN eCosway Farmasi 100%
5.
Terdapat lebih dari 500 stokis di seluruh Malaysia.
1000 unit cawangan baru akan dibuka di seluruh semenanjung Malaysia.
6.
Kebanyakan stokis beroperasi di tingkat dua bangunan.
Lokasi anda tentukan di mana sahaja yang berpotensi boleh memberi keuntungan kepada anda dan pihak farmasi.
7.
Perlu melihat katalog untuk pesanan di kaunter pembelian
Pesanan untuk catalog akan dihantar terus ke rumah atau pelanggan boleh datang sendiri ke stokis.

SOALAN : Apa yang PERCUMA ?…
Hampir semua operasi kedai nanti akan ditanggung sepenuhnya oleh syarikat :
1. Renovation
Pihak syarikat akan membuat pengubahsuaian kedai ( Renovation) bersesuaian dengan konsep kedai Farmasi tanpa mengenakan apa-apa caj kepada anda. Segala kemudahan hiasan dalaman dan konsep dalah berorientasikan keselesaan para pelanggan Cosway.
2. Sewa Kedai
Anda tidak akan risau lagi dengan kadar sewa kedai yang akan dibayar setiap bulan kerana pihak syarikat akan menanggung SEPENUHNYA sewa kedai tanpa had.
3. Bil Utilities
Pihak syarikat juga akan menanggung sepenuhnya semua bil seperti letrik, air, internet.
4. Sekuriti
Setelah kedai anda siap, untuk keselamatan , pihak syarikat akan memasang  sistem CCTV untuk melindungi kedai anda dari sebarang pencerobohan, rompakan, samun dan sebagainya. Andainya terjadi sesuatu yang tidak diingini , pihak syarikat tidak akan menuntut apa-apa ganti rugi dari pihak anda.
5.  Peralatan Pejabat 
Cosway juga akan membekalkan pelbagai peralatan khas untuk memudahkan kerja-kerja menguruskan Kedai Cosway Farmasi anda seperti komputer, perabot, patisyen, ruangan pejabat, ruangan mesyuarat, rak barangan, peralatan alatulis dan lain-lain untuk kemudahan anda.

6.  Stok Barangan

Stok Barangan di dalam Kedai Cosway Farmasi anda juga adalah semua percuma dengan nilaian barangan hampir RM 500,000.00 hingga RM 600,000.00 tanpa anda mengeluarkan satu sen pun duit dari poket anda.
7. Bahan-bahan Pengiklanan
Bagi memudahkan anda mempromosikan atau memperkenalkan Kedai Cosway Farmasi anda, pihak syarikat akan membantu anda menyediakan bunting, papan iklan, katalog, flyers, brochure dan lain-lain dengan percuma. Anda akan memperolehi ramai pelanggan seterusnya membantu meningkatkan jualan dan menjana pendapatan kedai anda.
8. Latihan
Pihak syarikat juga akan mengadakan latihan dari masa kesemasa bagi mereka untuk mempelajari teknik-teknik pemasaran dan lain-lain program keusahawanan yang lain bagi meningkatkan prestasi anda sebagai seorang usahawan yang berjaya.
9. Juru Farmasi
Anda tidak akan pening kepala untuk membayar gaji juru farmasi yang berkerja di kedai anda kerana pihak syarikat akan membayar gaji mereka dari RM5000 hingga RM8000 sebulan!

SOALAN : Apa risiko yang bakal saya terima jika sesuatu berlaku kepada perniagaan saya kelak?
TIADA RISIKO ! Ya pihak syarikat akan memberikan insurans kebakaran, kecurian dan lain-lain insurans termasuk anda sebagai pemilik kedai cosway farmasi.
SOALAN : Semua perniagaan akan mempunyai persaingan. Bagaimanakah persediaan kita sebagai pemilik kedai Cosway Farmasi akan menghadapinya nanti?
Anda tidak perlu risau kerana pihak syarikat akan meneliti dan memilih lokasi yang benar-benar berpotensi dan membangun untuk lokasi kedai anda. Pada peringkat awal pihak syarikat akan membenarkan anda menyenaraikan 6 lokasi yang strategik pilihan anda sendiri untuk mengembngkan bisnes anda. Pihak syarikat akan memilih satu lokasi yang sesuai untuk anda nanti.


SOALAN: Bagaimana saya dapat memulakan perniagaan ini sekiranya saya benar-benar berminat?
1. RM 100.00 pendaftaran / lesen perniagaan setiap tahun dengan pihak eCosway Farmasi.
2. RM 5k adalah modal / yuran pendapatan bersama eCosway Farmasi seumur hidup.Proses bayaran sekali sahaja sebaik anda mendaftar sebagai Business Owner
3. Sebagai permintaan perkembangan network marketing pihak eCosway Farmasi menyarankan anda mencari sekurang-kurangnya empat orang lagi yang sama-sama berminat bagi menyertai perniagaan berkonsepkan farcais ini.
4. Setidak-tidaknya dua pemohon di bawah pencarian anda sudah memadai untuk perkembangan network
Pemohon dimaksudkan ialah orang yang
1. berminat dalam perniagaan francais
2. Masa untuk anda memperkenalkan kepada pemohon / orang yang ingin turut serta di dalam francais ini SEHINGGA seperti tarikh di atas.(NOTIS DIKELUARKAN)
.Buatlah pilihan yang bijak kerana peluang emas ini mungkin hanya datang sekali sahaja seumur hidup !
Bagi mendapatkan penjelasan dan maklumat lebih lanjut tentang bisnes ini sila hubungi saya :


Pn Watiey 012 2482334

No comments:

Post a Comment